Kaikki myPOS maksupäätteellä veloitetut maksut ohjautuvat myPOS nettiportaaliin. Nettiportaali
toimii sekä mobiilisovelluksella, että selaimesta. Täältä näet paljonko myPOS tilillä on rahaa ja voit myös tilittää niitä yrityksen omalle tilille. Alla ohjeet mypos.com portaalin kautta selaimeen tehtävään rahansiirtoon, sekä mobiilisovelluksella tehtävään rahansiirtoon.
Huom. Mobiilisovelluksella et voi asettaa toistuvia maksuja, vaan tämä täytyy tehdä selaimen kautta.
Selaimella mypos.com sivuston kautta #
- Kirjaudu myPOS tilillesi.
- Valitse myPOS sivun vasemmasta valikosta kohta ”Myyjätili”.
- Klikkaa oikeasta yläkulmasta “Uusi maksu”, jonka jälkeen avautuvasta valikosta valitse vaihtoehto “Pankkitilille”
- Tämän jälkeen valitset miltä myPOS tililtä haluat rahat siirrettävän ja mihin tilille:
- “Mihin” kohtaan syötät haluamasi tilinumeron, ja voit myös tallentaa sen jatkoa varten, jolloin rahan siirto tapahtuu helposti.
- Voit myös määrittää maksun toistuvaksi, valitsemalla maksutyypiksi ”Toistuva maksu”. koko tilin saldon nostettavaksi valitsemalla Summa kohdasta ”Koko tilin saldo”, tällöin jatkossa tätä ei tarvitse manuaalisesti tehdä joka kerta kun haluat nostaa rahat.
- Kun olet valinnut tilin mille siirto tehdään, pääset valitsemaan suoritustyypin. Suoritustyyppinä voit valita joko ”tavallinen siirto” tai ”välitön siirto”. Tavallinen siirto ottaa muutaman pankkipäivän ja välitön siirto tapahtuu saman tien.
- Huomioitavaa:
- Tilinumero tulee syöttää käsin kirjoittamalla (järjestelmä ei hyväksy kopioi/liitä toimintoa).
- BIC-koodi tulee ilmoittaa kansainvälisessä muodossa.
- Mikäli siirrät isompia summia tai teet toistuvan maksun, saattaa myPOS pyytää myös liittämään tiedoksi dokumentin, jossa selvitetään, että mistä rahat ovat peräisin. Tähän voi liittää liitteeksi esim. tekstitiedoston, jossa lukee että ”Rahat ovat peräisin yrityksen liiketoiminnasta”.
myPOS mobiilisovelluksella #
- Avaa myPOS-sovellus ja kirjaudu myPOS tilillesi.
- Valitse etusivulta “Tee siirto” ja valitse tämän jälkeen avautuvasta näkymästä “Pankki”
- Tämän jälkeen valitset miltä myPOS tililtä haluat rahat siirrettävän ja mihin tilille:
- “Mihin” kohtaan syötät haluamasi tilinumeron, ja voit myös tallentaa sen jatkoa varten, jolloin rahan siirto tapahtuu helposti.
- Voit myös määrittää maksun toistuvaksi, valitsemalla maksutyypiksi ”Toistuva maksu”. koko tilin saldon nostettavaksi valitsemalla Summa kohdasta ”Koko tilin saldo”, tällöin jatkossa tätä ei tarvitse manuaalisesti tehdä joka kerta kun haluat nostaa rahat.
- Mikäli olet jo tallentanut tilinumeron löytyy se saman sivun alareunassa olevasta edunsaajaluettelosta.
- Kun olet valinnut tilin mille siirto tehdään, pääset valitsemaan suoritustyypin. Suoritustyyppinä voit valita joko ”tavallinen siirto” tai ”välitön siirto”. Tavallinen siirto ottaa muutaman pankkipäivän ja välitön siirto tapahtuu saman tien.
- Huomioitavaa:
- Tilinumero tulee syöttää käsin kirjoittamalla (järjestelmä ei hyväksy kopioi/liitä toimintoa).
- BIC-koodi tulee ilmoittaa kansainvälisessä muodossa.
- Mikäli siirrät isompia summia tai teet toistuvan maksun, saattaa myPOS pyytää myös liittämään tiedoksi dokumentin, jossa selvitetään, että mistä rahat ovat peräisin. Tähän voi liittää liitteeksi esim. tekstitiedoston, jossa lukee että ”Rahat ovat peräisin yrityksen liiketoiminnasta”.