Ohjeet

Usein kysyttyä

Cabman Data

  • Miten ajoneuvoja lisätään tai muokataan?

    Ajoneuvotietoja ei voi lisätä manuaalisesti, vaan auto kirjautuu Vehicles-välilehdelle asennuksen jälkeen, kun mittarille on kirjauduttu ensimmäisen kerran sisään. Kaikki muutokset ajoneuvoihin tapahtuvat asennusliikkeen toimesta.

  • Kuinka vaihdan Cabman Datan kieltä?

    Maksuraportin saa käyttäjäkohtaisesti määritettyä suomen tai englanninkieliseksi. Tämän saa muutettua menemällä Cabman Datassa oikeasta yläkulmasta asetuksiin, valitsemalla ”Accounts” ja tämän jälkeen valitsemalla halutun kirjautumistunnuksen ja vaihtamalla ”Culture” vaihtoehdon Suomeksi.

  • Miten lisään käyttäjiä Cabman Dataan?

    Voit myös luoda yrityksesi Cabman Dataan uusia käyttäjätunnuksia. Tämä tapahtuu Cabman Data-sivun oikeasta yläkulmasta olevasta asetusrattaasta klikkaamalla ja valitsemalla ”Käyttäjätilit”. Täältä pääset luomaan uuden käyttäjän, esim. kirjanpitäjää varten, jolloin kirjanpitäjä voi käydä hakemassa tiedot automaattisesti silloin kun tarvitsee.

  • Miten Cabman käsittelee tippiä?

    Cabman taksamittarilla on mahdollista vastaanottaa tippejä eri maksutavoilla. Tipit eivät sisällä arvonlisäveroa, eivätkä näy yrityksen liikevaihdossa (netto, tai bruttosumma). Tipit näkyvät kuitenkin valitun maksutavan kokonaissummassa, eivätkä esimerkiksi vähennä käteiskassaa.

    Tippejä ei lasketa myöskään kuljettajan palkanperusteeseen. 

    Tipit ovat jaoteltu raporteissa käteisellä maksettuihin tippeihin, sekä muilla maksutavoilla maksettuihin tippeihin, eli korttimaksutipit. 

myPOS

  • Kuinka muutan myPOS-maksupäätteen lepotilan asetuksia?

    Voit muuttaa lepotila asetuksia suoraan maksupäätteeltä seuraavasti:

    1. Paina maksupäätteeltä F2 painiketta kahdesti.
    2. Valitse 4. Lepotilan määritys
    3. Valitse, että haluatko lepotilan päälle vai pois
    4. Mikäli haluat, että laite menee lepotilaan valitse “Päällä”, jonka jälkeen voit syöttää lepotilaan siirtymiseen menevän ajan minuutteina numeronäppäimillä. Vahvista valinta painamalla vihreää O-painiketta.
  • Kuinka lisään käyttäjän myPOS tilille?

    Nykyinen omistaja saa lisättyä myPOS tilille uuden jäsenen ja määritettyä käyttöoikeudet käyttäjälle. Uuden käyttäjän lisääminen tapahtuu oman profiilin alta, kohdasta ”Tiimi”. Kun käyttäjä on lisätty, saa hän linkin sähköpostiin, josta pääsee luomaan itselle tunnukset. 

    Huom. Tiimin jäseniä ei voi lisätä puhelimella, vaan se täytyy hoitaa selaimella www.mypos.com osoitteesta.

  • Mitä tehdä jos myPOS antaa maksun yhteydessä virhekoodin?

    Koodi 58 – Tapahtuma ei sallittu päätteessä. Mahdollisia syitä:

    • Veloitettava summa on liian pieni, tämä riippuu käytetystä kortista ja yleensä vaaditaan, että summa on vähintään 50 senttiä. 
    • myPOS tiliin liittyvät asiat esim. tili ei ole vielä auki tai tili on blokattu, ota yhteyttä Taxitec tukeen.

    Koodi 96 – Tapahtuma hylätty. Mahdollisia syitä:

    • Laitteessa vika ja se on vaihdettava. Ota yhteyttä Taxiteciin/asennusliikkeeseen, jossa laitteet on asennettu. 
  • Miksi myPOS maksupäätteeni ei yhdistä verkkoon?

    Tarkista, että myPOS maksupäätteen yhteystyypiksi on valitty myPOS Data Card. Tämä tapahtuu myPOS maksupäätteestä F2 painikkeen alla olevasta valikosta “Vaihda yhteystyyppiä”

  • Miten myPOS integraatio toimii Cabman mittarilla?

    Kun maksupääte on aktivoitu ja paritettu mittariin siirtyvät korttimaksutapahtumat automaattisesti maksupäätteeseen, kun taksamittarista valitaan kassalla maksutavaksi Korttimaksu-kuvake. Maksu haetaan maksupäätteelle mittarilla korttimaksu kuvakkeen painamisen jälkeen, kun maksupäätteestä painetaan vihreää ympyrä painiketta.

  • Voinko syöttää summan suoraan myPOS maksupäätteelle, vaikka laite on paritettu?

    Kun myPOS-maksupääte on paritettu Cabman laitteeseen, niin maksupäätteeseen ei voi suoraan syöttää summaa. Mikäli maksu halutaan ottaa ilman mittari-integraatiota täytyy myPOS paritus purkaa. Parituksen purku tapahtuu meidän toimesta, eli jos haluat purkaa parituksen soita tai laita sähköpostia. Parituksen purkuun tarvitaan maksupäätteen TID-tunnus, jonka saat maksupäätteeltä painamalla F2 painiketta kaksi kertaa ja valitsemalla “Tietoja”.

Latest Posts

Tietoa evästeistä
Taxitec

Tämä verkkosivusto käyttää evästeitä, jotta voimme tarjota sinulle parhaan mahdollisen käyttökokemuksen. Evästeiden tiedot tallennetaan selaimeesi, ja niiden avulla muun muassa tunnistetaan sinut, kun palaat sivustollemme, sekä autetaan tiimiämme ymmärtämään, mitkä osiot verkkosivustosta ovat mielestäsi kiinnostavimpia ja hyödyllisimpiä.

Välttämätön

Välttämättömät evästeet auttavat tekemään verkkosivustosta käyttökelpoisen sallimalla perustoimintoja kuten sivulla siirtymisen ja sivuston suojattujen alueiden käytön. Verkkosivusto ei toimi kunnolla ilman näitä evästeitä.

Tilastolliset

Tilastoevästeet auttavat sivuston omistajia ymmärtämään, miten käyttäjät ovat vuorovaikutuksessa sivustojen kanssa, keräämällä ja raportoimalla tietoja nimettömästi.

Käyttämämme evästeet:

  • Google Analytics
Markkinointi

Markkinointievästeitä käytetään verkkosivustoilla kävijöiden seurantaan. Tarkoituksena on näyttää mainoksia, jotka ovat sopivia ja kiinnostavia yksittäisille käyttäjille, ja siten arvokkaampia julkaisijoille ja kolmansien osapuolten mainostajille.

Käyttämämme evästeet:

  • Google Ads