Alla toimintaohjeet tilanteeseen, jossa olet myynyt joko Cabman ja/tai myPOS mittarin toiselle yritykselle, tai jos olet myynyt koko liiketoiminnan ja uusi omistaja jatkaa samoilla tunnuksilla.
HUOM. Mikäli mittari on hankittu Taksiyhtiön kautta (esim. Menevä tai Taksi Helsinki), tulee asiasta olla yhteydessä myös heihin.
Toimintaohjeet Cabman mittarin osalta #
Mittari myyty, mutta ei liiketoimintaa #
Edellisen omistajan tehtävä ilmoitus Taxitec Oy:lle mittarin myymisestä osoitteeseen sales@taxitec.fi.
Ilmoituksen mukaan lopetetaan palvelusopimus. Palvelusopimus päättyy ilmoituksesta irtisanomisajan täytyttyä, tai tätä ennen sopimuksen siirrolla.
Sopimuksen siirrosta veloitetaan 150 € ALV. 0 %.
Uuden omistajan ilmoitettava yrityksen tiedot, sekä mittarille tulevat taksat. Taxitec tekee asiakkaalle palvelusopimuksen,
sekä tilaa asennustiedot mittarille.
Koko liiketoiminta myyty #
Mikäli Cabman mittari siirtyy yrityskaupan mukana ja uusi yrittäjä jatkaa samoilla tiedoilla, niin riittää että hänelle luodaan
käyttäjätunnukset www.cabmandata.com sivulle.
Vanha omistaja luo tunnukset Cabman Datasta valitsemalla oikeasta yläkulmasta hammasrattaan, eli asetusikonin ja
valitsemalla tämän alta ”Käyttäjätilit”. Uusi käyttäjä painamalla ”Uusi” painiketta, jonka jälkeen uuden omistajan tiedot voidaan täyttää. Valitse lopuksi myös käyttäjän luonnissa kohta ”Pääkäyttäjä”, jolloin uusi käyttäjä on pääkäyttäjän roolissa. Tämän jälkeen uusi omistaja voi poistaa vanhalta omistajalta käyttäjätunnukset Cabman Datasta, jolloin vanha omistaja ei pääse enää yrityksen Cabman Data tilille.
Mikäli taksoihin tarvitsee tai palvelusopimuksen laskutusosoitteeseen tulee muutoksia, tulee näistä ilmoittaa osoitteeseen helpdesk@titec.fi.
Toimintaohjeet myPOSin osalta #
Mittari myyty, mutta ei liiketoimintaa #
Jos myPOS maksupäätteen ostaneella yrityksellä on jo olemassa aktiivinen myPOS tili, täytyy nykyisen omistajan nollata
myPOS maksupääte. Kun maksupääte on nollattu voi uusi omistaja aktivoida sen omalle myPOS tililleen. Tarkemmat
ohjeet nollauksen tekemiseen löytyy osoitteesta täältä.
Mikäli myPOS maksupäätteen ostaneella yrityksellä ei ole vielä olemassa myPOS tiliä, tulee hänen aloittaa tilin avauksella.
Katso tätä varten tarkemmat tilinavausohjeet täältä.
Koko liiketoiminta myyty #
Nykyinen omistaja lisää myPOS tilille uuden jäsenen ja määrittää hänelle täydet käyttöoikeudet tilille. Uuden käyttäjän lisääminen tapahtuu oman profiilin alta, kohdasta ”Tiimi”. Kun käyttäjä on lisätty, saa hän linkin sähköpostiin, josta pääsee luomaan itselle tunnukset. Huom. Tiimin jäseniä ei voi lisätä puhelimella, vaan se
täytyy hoitaa selaimella www.mypos.com osoitteesta.
myPOSille on lähetettävä sähköposti osoitteeseen help@mypos.com siitä sähköpostiosoitteesta, jolla myPOS tili
on rekisteröity. Ilmoita viestissä, että yritys on myyty ja kerro uuden omistajan tiedot. myPOS pyytää tämän jälkeen tarvittaessa tarkennuksia ja antaa jatko-ohjeet.
Uuden omistajan täytyy toimittaa myPOSille tarvittavat dokumentit yrityksen omistajuudesta, esim. kaupparekisteriote, edunsaajarekisteriote ym.
Kun uusi omistaja on todennettu ja hän saa käyttöoikeuden myPOS tilille, voidaan myPOSilta pyytää vastuuhenkilön muutosta heidän tietoihinsa.